Rekod Pencapaian Melaleuca

Kawan-kawan, sejak syarikat digubah pada tahun 1985, jualan tahunan syarikat kita telah melurah melepasi US$800 juta ke atas. Pada permulaan, hanya ada 7 pekerja sahaja. Pada hari ini, sudah melebihi seramai 2000 pekerja-pekerja.

Perkataan melurah menjadi paling sesuai, kerana penjualan syarikat atau pembelian pelanggan seluruh dunia  menaik setiap tahun. Ianya tidak pernah menurun. Businis begini sangatlah memberansangkan. Saya membuat sebuah gambarajah “Column” supaya senang difahami oleh kalian.

Pencapaian Rekod TahunanTitik permulaan, iaitu 1985, pendapatan syarikat kita adalah US$29 juta.  Dari sejak tahun 1985, pendapatan syarikat tidak pernah menurun walaupun ekonomi merosot pada sesuatu tahun tersebut. Tahun 1991, lebih kurang US$140 juta dijanakan. Untuk pengetahuan anda, sebuah syarikat yang baru memerlukan sepanjang 5 tahun untuk disenaraikan ke dalam senarai Dewan Ternama INC.500.

Pada tahun 1991 juga, syarikat kita adalah penerima anugerah US Better Business Torch Award (Lembaga Dagangan Amerika), diberikan kepada syarikat yang mempunyai rekod perniagaan paling cemerlang.

Pada tahun 2001, Ernst & Young-Salah sebuan firma perakaunan yang terbesar, CNN dan USA today menganugerahi president syarikat sebagai,“Entrepreneur Of The Year “. Penerima terdahulu termasuk Amazon.com, eBay, South West Airlines dan Enterprise Rent-A-Car.

Pada tahun 2002, syarikat dikenalpasti oleh Idaho American Psychological Association sebagai syarikat yang mempunyai polisi dan progam keluarga yang ramah-tamah( family friendly policies and program) untuk melayakan diri menerima anugerah-“Psychologically Healthy Workplace Award”.

Pada tahun 2004, syarikat merupakan salah satu daripada 15 organisasi yang layak menerima nama sandangan-“Best Practices Honor“, oleh “American Psychological Association“, atas usaha yang gigih membantu dan memberi sokongan yang tererat pada sesebuah keluarga di alam tempat kerja.

Pada tahun 2007, president syarikat dimasuki ke dalam” Idaho Hall Of Fame“.

Daripada pencapaian demi pencapaian  setiap tahun,tidak hairan bahawa syarikat sebegini canggih sudah pasti membuka jalan yang amat cerah di masa depan untuk sesiapa yang ingin mempunyai perniagaan sendiri serta menghasilkan kejayaan demi kejayaan tak kira di mana-mana negara syarikat berada. Dengan licinnya, syarikat diterap oleh majalah INC. dalam senarai syarikat US yang terulung sejak 5 tahun berturut-turut. Ini adalah antara beberapa buah syarikat saja yang boleh memenang tempat dalam Dewan Ternama Inc.500 sebanyak lima tahun sekaligus.

Update: Jan 03,2010

Sebenarnya banyak lagi awards yang diterima,melebihi 30 awards diterima.

Baru-baru saja,pada akhir tahun 2009, Kompeni telah menerima Hong Kong Award for “Environmental Excellence”. Piala-piala begini takan boleh buat sendiri! Link yang berikut bukti yang kukuh menafikan semua tindak-tanduk negatif komen dari semua pihak yang tidak jelas.Biasalah kalo sesuatu yang baik dijadikan mangsa bahan perbincangan hangat antara pihak-pihak tertentu. Di dunia ini,kan ada macam-macam kompeni-kompeni yang membekalkan barangan yang hampir sama.Maklumlah,kawan-kawan.

Sila lawat ke laman asal untuk pengesahan.

Rekod pendapatan “Business Builder di US.
[1] Makcik yang berumur 66 tahun join kompeni pada tahun 1985,10 tahun kemudian menjana pendapatan sebanyak US$7000+(RM 25000)setiap bulan.Sebelum makcik join,dia sudah kena “Stroke”.Beliau bekerja dibawa oleh pembantunya ke taman-taman selama 1 jam untuk 5 hari.

[2] Alan join kompeni ketika berumur 23 pada tahun 1992.Pendapatan beliau adalah US$ 200 million setahun pada tahun 2008.

[3] Eddie Bestoso, seorang muflis,pinjam US5.00 daripada 6 kawan untuk join kompeni.Pada tahun 2008, pendapatan beliau adalah US$240 million setahun.Dan beliau hanya merujuk kepada seramai 159 orang sahaja.

Anda pasti sudah mulai menanyakan soalan mengenai apakah kerjaya kompeni ini?

Proses kerjaya yang mulia ini:

  • Merujuk pelanggan membeli belah di kompeni kita
  • Merujuk pelanggan membeli dari kedai kita, dengan talipon, faks atau dari internet.

Tiap-tiap bulan, lebih kurang 95% pelanggan seluruh dunia kita yang berkunjung bulan ini akan melawat bulan depan dan bulan seterusnya. Jadi, setiap kali mereka membeli, kita terima komisen.

Keputusannya? Kita bersama-sama berkongsi hasil dan menerima komisen berterusan yang dipanggil sebagai rezeki sambilan (Ongoing residual income).

Inilah dinamakan-“Consumer Direct Marketing”, dan hanya ada di kompeni kita.

Untuk maklumat kalian, kita sudah keluar Video CD 3 in 1 yang diterjemahkan ke dalam Bahasa English, Bahasa Melayu dan Bahasa Mandarin. Justeru, orang bodoh, orang buta-huruf, golongan atasan,golongan bawahan, sesiapa saja, tanpa menghitung jenis kulit, juga boleh merujuk kepada kawan-kawan,keluarga sendiri atau semua manusia yang masih hidup. Ini betul-betul memudahkan kerja kita.

Update terkini: Orang nombor satu dalam Sejarah Melaleuca Malaysia. Pemegang Rekod Dunia Melaleuca.

Cek RM 432,556.30 yang diterima mereka cuma 1/3 daripada jumlah pendapatan bulan pertama. Melaleuca akan membayar bakian mereka untuk 3 bulan yang akan datang. Ini satu cara bagi mengelakkan sebarang penipuan atau penyelewengan system. Pengekalan min 90% pelanggan-pelanggan dibawah down line mereka diharuskan untuk melayakkan mereka menerima pendapatan bakian punya mereka itu.

3 Responses to Rekod Pencapaian Melaleuca

  1. Shah says:

    Hi,
    Can i find out if a Singaporean can join your group coz i have frenz & relatives in Malaysia.

    Many Thx

    Rgds
    Shah

  2. 2d.urls8.com says:

    I get pleasure from, lead to I discovered exactly
    what I was having a look for. You have ended my 4 day long hunt!
    God Bless you man. Have a great day. Bye

Tinggalkan komen